top of page
www 2698x352.jpg

 "MÓW I ŚPIEWAJ JAK NALEŻY!"  
Warsztaty z emisji głosu dla nauczycieli

Nauczycielu! Jeśli chciałbyś dowiedzieć się:

  • jak zadbać o swój głos,

  • jak nie męczyć głosu podczas prowadzenia zajęć,

  • jak nauczyć się mówić i śpiewać bez obciążania strun głosowych,

  • jak zapobiegać chrypce, chorobom gardła i krtani pojawiającym się w trakcie roku szkolnego...
     

...to szkolenie jest właśnie dla Ciebie. Zapisz się już dziś na nasze warsztaty „Mów i śpiewaj jak należy!”

Opowiemy o istotnych kwestiach związanych z emisją głosu w pracy nauczyciela, zaproponujemy proste ćwiczenia, które z pewnością pomogą Ci i ułatwią pracę oraz odpowiemy na nurtujące pytania dotyczące higieny głosu.

Pamiętaj – głos mamy tylko jeden i warto o niego zadbać, aby jak najdłużej nam służył.

 

Dla kogo szkolenie?

- Nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
- Terapeutów
- Logopedów
- Studentów planujących pracę w zawodzie nauczyciela, terapeuty, trenera
… i wszystkich zainteresowanych tematyką świadomego posługiwania się głosem w pracy z dziećmi

 

 Cele:
- poszerzenie wiedzy na temat świadomego posługiwania się głosem,
- zapoznanie z podstawowymi problemami głosowymi i sposobami radzenia sobie z nimi,
- zdobycie praktycznej wiedzy na temat aparatu głosowego (aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach usprawniających aparat mowy i oddech).

 

Program:
Ćwiczenia praktyczne będą przeplatane z dokładnym omówieniem teoretycznym podanych zagadnień:
1. Budowa, fizjologia i zasada działania aparatu głosowego.
2. Problemy głosowe nauczycieli, najczęstsze błędy emisyjne i pomysły na ich rozwiązanie.
3. Rodzaje głosów ludzkich, pojęcia takie jak: barwa głosu, skala głosu czy ambitus utworu.
4. Rozgrzewka i rozśpiewanie - praca nad poprawną emisją głosu:
     - ćwiczenia ruchowe (rozgrzewające i rozluźniające), oddechowe, dykcyjne oraz artykulacyjne,

     - ćwiczenia melodyczne - praca nad prawidłową wymową i brzmieniem samogłosek.
5. Wykorzystanie gadżetów do pracy nad głosem.
6. Praca na materiale autorskich piosenek - zwrócenie uwagi na występujące w nich problemy wykonawcze.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma pakiet pomocy dydaktycznych, w skład którego wchodzą:
- imienne zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
- skrypt szkoleniowy w PDF (zagadnienia teoretyczne, opisy ćwiczeń i zabaw, teksty piosenek oraz nuty),
- utwory w formacie MP3,
- dostęp do filmu szkoleniowego.

CENA SZKOLENIA: 55 ZŁ

Możliwość wystawienia faktury na życzenie.

 

ZOBACZ ZWIASTUN
PRZYKŁADOWE UTWORY ZE SZKOLENIA
GŁOS TO ZNANY NAM INSTRUMENT
ŚPIEWAJ Z NAMI
ROZGRZEWKA FIZYCZNA
ĆWICZENIE ODDECHOWE

Prowadzące szkolenie:

www_-_zdjęcie_profilowe_klaudia.jpg

Klaudia Ligorowska

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia we Wrocławiu na wydziale Fortepianu, Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia we Wrocławiu na wydziale Rytmiki. Magister Pedagogiki i absolwentka Uniwersytetu wrocławskiego na wydziale Filologii francuskiej. Swoje umiejętności rozwijała na certyfikowanych kursach z logorytmiki, terapii ręki, warsztatach improwizacji fortepianowej, metodyki nauczania rytmiki,

a także na Ogólnopolskich Warsztatach Rytmicznych w Pile. Zawodowo instruktor rytmiki we wrocławskich placówkach oświatowych, instruktor zajęć muzycznych

w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, nauczyciel wychowania przedszkolnego, wykładowca przedmiotu Metodyka Edukacji Muzycznej na studiach podyplomowych

w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu oraz trener nauczycieli polonijnych

w Stowarzyszeniu "Wspólnota Polska". Współpracuje również z Muzeum Pana Tadeusza prowadząc “Poranki Muzyczne” dla dzieci.

www_-_zdjęcie_profilowe_ola.jpg

Aleksandra Szymańska

Absolwentka Edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej, specjalność Edukacja muzyczna oraz prowadzenie zespołów wokalnych i instrumentalnych oraz Teorii muzyki na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. R. Bukowskiego we Wrocławiu na Wydziale Rytmiki oraz Wydziale Wokalnym w klasie prof. Bogdana Makala. Swoją technikę wokalną rozwija m. in. w projekcie Polski Narodowy Chór Młodzieżowy (edycja 2017, 2018, 2019, 2020). Jest  animatorką na spektaklach dla dzieci organizowanych przez Fundację Sound Factory, prowadzi Chór Melomana w Narodowym Forum Muzyki, a od 2018 jest asystentem dr hab. Agnieszki Franków-Żelazny w Chórze Fenix. Od 2019 roku uczy pracuje w Samorządowej Szkole Muzycznej I stopnia w Strzelinie.

Twórca i koordynator “Poranków muzycznych” dla dzieci w Muzeum Pana Tadeusza

we Wrocławiu.

bottom of page